بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه + اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

تاریخ : پنجشنبه, 18 اسفند 1401 تعداد بازدید :686 ، نظرات : 0

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و باید با دقت و کاملا اصولی انجام شود. کابینت ها فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می کنند و انتخاب مناسب و بهترین رنگ کابینت می تواند جذابیت و زیبایی منزل شما را افزایش یا کاهش دهد. متریال و رنگی را که برای کابینت انتخاب می‌کنید، نقش زیادی در تعریف آشپزخانه شما خواهد داشت به عنوان مثال، کابینت سفید براق برای آشپزخانه‌های مدرن مناسب است، اما برای آشپزخانه های کلاسیک و سنتی، ممکن است سایه‌های گرم‌تری بخواهید که به خوبی با یک جزیره چوبی جفت می شود. شما می توانید رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید، اما باید مطمئن شوید که با سایر وسایل داخلی و لوازم آشپزخانه هارمونی داشته باشد.

 

فهرست مطالب :

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه بر اساس سبک دکوراسیون

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس فضای آشپزخانه

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس نور و نورپردازی

بررسی تاثیر روانشناسی رنگ کابینت

 

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

رنگ روشی فوق العاده برای بیان سبک شخصی و خلاقیت منحصر به فرد شما با یک طرح رنگی مناسب است. انتخاب رنگ مناسب می تواند به زیبایی کابینت آشپزخانه شما کمک کند و آنها را کاملاً شیک و زیبا نشان دهد. این یک ترفند ارزان قیمت است که تأثیر قابل توجهی در جذابیت آشپزخانه شما خواهد داشت. حتی ممکن است از اینکه چقدر فضا را روشن می کند شگفت زده شوید. اما در هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه باید اصولی را رعایت کنید. بهتر است قبل از هر انتخابی، سبک خانه خود و سایر رنگ های آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. آیا آشپزخانه سنتی دارید؟ کابینت های به رنگ تیره یا ترکیب با سفید و کرم گزینه عالی  است. اگر خانه شما مدرن‌ است، حتما به رنگ دیوارها و تزئینات خانه توجه کنید و اینکه آیا می خواهید سایه ای را انتخاب کنید که به عنوان یک نقطه کانونی خوب برجسته باشد یا برای ظاهری خنثی با آن ترکیب شود. همچنین باید در نظر داشته باشید که رنگ‌های تیره می‌توانند فضای کوچک را کوچک‌تر کنند، در حالی که سایه‌های روشن‌تر آن را بزرگ‌تر می‌کنند.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم

 

بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه بر اساس سبک دکوراسیون

سبک کابینت آشپزخانه می تواند راهنمای خوبی برای انتخاب بهترین رنگ کابینت باشد. توجه به هارمونی رنگ‌ها بسیار مهم است، به ویژه این که در سبک‌های مختلف دکوراسیونی تم های رنگی خاصی در نظر گرفته می‌شود، بنابراین در انتخاب رنگ کابینت به سبک آشپزخانه و منزل شما وابستگی زیادی دارد .اگر آشپزخانه ظاهری سنتی داشته باشد، رنگ های کلاسیک مانند سفید و کرم تقریبا همیشه زیبا به نظر می رسند. از طرفی رنگ های روشن و تن های متضاد به خوبی با طرح های مدرن هماهنگی دارند. لازم به ذکر است سفید تنها رنگی است که برای هر سبک دکوراسیونی مناسب است، حتی اگر از کابینت دو رنگ استفاده می کنید به احتمال زیاد می توانید روی رنگ سفید برای انتخاب حداقل یکی از این رنگ‌ها حساب ویژه ای باز کنید. در کنار یک رنگ روشن استفاده از رنگی تیره تر مانند طوسی یا خاکستری و یا رنگ چوب می تواند بسیار ایده آل باشد.

 

کابینت های گلاس سفید

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

 

انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس اندازه و فضای آشپزخانه

انتخاب رنگ کابینت ظاهر آشپزخانه را تحت تاثیر قرار می دهد به گونه ای یک انتخاب غلط می تواند آشپزخانه کوچک شما را دلگیر و کوچکتر نشان دهد. انتخاب رنگ های روشن و خنثی برای آشپزخانه های کوچک بهترین گزینه است در حالی که کابینت‌های تیره‌تر برای فضاهای بزرگ‌تر و روشن‌تر مناسب هستند. کابینت های روشن مانند سفید، بژ و طوسی نه تنها آشپزخانه کوچک شما را دلبازتر و روشنتر نشان می دهند بلکه به بزرگنمایی فضا نیز کمک زیادی می کنند. البته اگر به رنگ های تیره یا گرم مانند مشکی یا قهوه ای علاقه دارید می توانید از آنها به عنوان مکمل استفاده کنید. ترکیب کابینت های سفید با دستگیره مشکی یا جزیره چوبی جذابیت زیادی دارد. اما برای انتخاب رنگ کابینت برای آشپزخانه های بزرگ دست شما باز است و تقریبا هیچ محدودیتی در انتخاب ندارید. همانقدر که کابینت های رنگ روشن می توانند انتخاب مناسبی برای آشپزخانه بزرگ شما باشند کابینت های تیره نیز می توانند. البته بهتر است در میزان انتخاب رنگ های تیره زیاده روی نکنید زیرا در طولانی مدت بر روحیه افراد خانواده اثر بدی می گذارد.

 

کاتالوگ کابینت ممبران

 

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه بر اساس نور و نورپردازی

در بهترین حالت، آشپزخانه ای بزرگ و پر از نور طبیعی خواهید داشت. اما در بیشتر موارد، وضعیت کمی متفاوت است. یک آشپزخانه کوچک یا کم نور را می‌توان تنها با رنگ کابینت‌های آشپزخانه زیباتر کرد. به طور کلی برای فضاهایی که به خوبی روشن نیستند و نورگیری خوبی ندارند، رنگ های روشن تر بهترین انتخاب هستند. زیرا رنگ های روشن هم فضا را از نظر بصری بزرگتر و هم روشن تر نشان می دهد. اما اگر آشپزخانه ای بزرگ و روشن دارید، می توانید با خیال راحت از رنگ های تیره و پررنگ برای کابینت خود استفاده کنید. اگرچه رنگ‌های تیره فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند، اما اگر آشپزخانه کوچک شما پنجره داشته باشد و نور کافی به آن بتابد، نه تنها مشکل ساز نیست بلکه فضای گرم و صمیمی تری ایجاد می کند. پیشنهاد می کنیم برای نتیجه بهتر از کابینت های دورنگ استفاده کنید. ترکیب سفید مشکی بسیار جذاب و چشمگیر است.

 

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه

 

بررسی تاثیر روانشناسی رنگ کابینت

رنگ ها بر احساس ما تأثیر می گذارند. چه متوجه شوید چه ندانید، آنها تأثیر زیادی بر خلق و خو و افکار مردم دارند. هنگام انتخاب رنگ برای کابینت آشپزخانه خود یا هر اتاق دیگری می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید.

کابینت با رنگ قرمز

رنگ قرمز فضا را پر از انرژی می کند و باعث ایجاد هیجان و تحریک اشتها و گفتگو می شود. قرمز رنگی است که بیشتر جلب توجه می کند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که این رنگ بیشترین ارتباط را با دید، نزدیکی و افراد برون‌گرا دارد، همچنین رنگی است که بیشترین ارتباط را با پویایی و فعالیت دارد. البته به خاطر داشته باشید که رنگ قرمز فشار خون و ضربان قلب را نیز افزایش می دهد.

کابینت با رنگ آبی

آبی به عنوان مخالف رنگ قرمز عمل می کند. گفته می شود که فشار خون و ضربان قلب را کاهش می دهد. به دلیل ماهیت آرامش بخش آن، معمولا در اتاق خواب ها و حمام ها استفاده می شود، اما اگر می خواهید به یک اثر آرام بخش دست پیدا کنید، برای کابینت آشپزخانه شما نیز انتخاب خوبی است. در سایه‌های تیره‌تر آبی با غم و اندوه همراه است، بنابراین اگر رنگ‌های تیره‌تر را ترجیح می‌دهید، بهتر است از آن‌ها به‌عنوان لهجه به جای رنگ اصلی استفاده کنید.

 

کابینت رنگ بژ

 

کابینت به رنگ سبز

سبز رنگ دیگری است که باعث آرامش می شود. آرامش بخش ترین رنگ برای چشم است و استرس روز را از بین می برد. اگر می خواهید آشپزخانه خود را با طبیعت و آرامش مرتبط کنید، سبز یک انتخاب عالی برای رنگ غالب یا برجسته است.

کابینت به رنگ بنفش

بنفش در سایه‌های تیره‌ترش چشمگیر و پیچیده است. این رنگ خلاقیت را تحریک می کند، پس اگر دوست دارید در آشپزخانه خلاق شوید، آن را به گزینه ای عالی تبدیل می کند. از سوی دیگر، رنگ‌های روشن‌تر بنفش همان ویژگی‌های رنگ آبی را دارند اما بدون اثر سرد.

کابینت به رنگ زرد

زرد انرژی بخش و شادی بخش است. با نور خورشید مرتبط است و به عنوان محرک شادی شناخته شده است. رنگ زرد یک انتخاب متداول برای آشپزخانه ها است، به خصوص زمانی که فضا ثابت است، زرد نیز باید با احتیاط استفاده شود و به عنوان رنگ ثانویه بهتر عمل می کند. در دوزهای زیاد، زرد می تواند ناامیدی و عصبانیت را تشویق کند.

کابینت به رنگ نارنجی

نارنجی همچنین هیجان را تحریک می کند و سطح انرژی را افزایش می دهد. اگرچه برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن گزینه مناسبی نیست، اما در آشپزخانه می تواند شما را با الهام و اشتیاق پر کند.

کابینت با رنگ های خنثی

رنگ های خنثی مانند سیاه، سفید، خاکستری و قهوه ای رایج ترین پایه برای هر پروژه طراحی هستند. در حالی که طرح‌های کاملاً خنثی اغلب مد می‌شوند، اما برای متعادل کردن رنگ‌هایی که برای استفاده انتخاب کرده‌اید عالی هستند.

 

اصول انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

 

چگونه رنگ کابینت را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب مناسب رنگ کابینت لازم است به بزرگی و کوچکی ، سبک و میزان نوردهی و نورپردازی آشپزخانه توجه کنید.

 

بهترین رنگ کابینت آشپزخانه کدام است؟

اگرچه رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی، بژ و قهوه ای طرفداران بیشتری دارند ولی بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه شما رنگی است که با سلیقه و ترجیحات شما مطابقت دارد.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp