انواع مدل کابینت آشپزخانه + جدیدترین مدل کابینت 1402 (2023)

تاریخ : دوشنبه, 14 فروردین 1402 تعداد بازدید :3818 ، نظرات : 0

مدل کابینت آشپزخانه و چیدمان درست آن مهمترین عامل موفقیت استفاده مناسب و کاربردی از فضای آشپزخانه است. آشپزخانه شما کوچک و تنگ باشد یا بزرگ و وسیع، انتخاب هوشمندانه یک مدل کابینت جدید می تواند به همان اندازه زیبا و کاربردی باشد. با وجود تنوع طرح کابینت آشپزخانه برخی از مدل ها محبوبیت بیشتری دارند زیرا در حین آشپزی گردش کاری خوبی را ارائه می دهند. البته بهترین مدل کابینت آشپزخانه جدید به شکل، فضا، سلیقه و بودجه ای که می خواهد برای این قسمت از خانه هزینه کنید، بستگی دارد. یکی از خلاقیت‌های جدیدترین مدل کابینت 1402، قرار دادن برخی از کابینت‌ها در داخل دیوار و تراز کردن آن‌ها با سطح دیوار است. ایده جالبی می باشد، درست نیست؟

 

فهرست مطالب:

انواع مدل کابینت آشپزخانه

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه بر اساس نحوه ساخت و اتصال

کابینت آشپزخانه جدید بر اساس جنس

جدیدترین مدل کابینت 1402 بر اساس سبک

 

انواع مدل کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه تنها جایگاهی برای ذخیره سازی و نگهداری نیست بلکه به عنوان یک عنصر اساسی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نقش مهمی را ایفا می کند، از این رو انتخاب مدل کابینت اهمیت بالایی دارد. با وجود اینکه هر ساله مدل ‌های جدیدی از کابینت آشپزخانه عرضه می‌شود، اما لزوما همه‌ی آن‌ها مناسب آشپزخانه‌ی ما نیست. در واقع، بهترین مدل کابینت جدید، مدلی است که متناسب با محیط خانه و چیدمان منزل‌ ما و همچنین متناسب با متراژ آشپزخانه انتخاب شود.

 

مشاوره رایگان 🙂

جهت دریافت مشاوره رایگان طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه همین حالا با تلفن 09123757385 تماس بگیرید.

 

انواع مدل کابینت آشپزخانه

 

در جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه ما تنوع رنگی گسترده ای شامل سفید، خاکستری، سبز، آبی، رنگ چوب و حتی کابینت دو رنگ را می بینیم. کابینت های رنگ چوب همچنان در آشپزخانه های کلاسیک و سنتی محبوب تر هستند و رنگ های سفید، خاکستری، سبز و آبی و دو رنگ در کابینت های مدرن مانند کابینت هایگلاس و ام دی اف بیشتر دیده می شود. البته کابینت های آشپزخانه سفید همچنان که در گذشته پرطرفدار بودند در 2023 و سال های بعد نیز همچنان از محبوبیت فوق العاده ای برخوردار خواهند بود. اما اگر دوست دارید تا آشپزخانه ای متفاوت داشته باشید، کابینت های دورنگ می توانند شما را به خواسته تان برسانند. برای این کار می توانید از رنگ های متضاد یا مکمل برای کابینت آشپزخانه استفاده کنید. کابینت دو رنگ سفید مشکی، سفید خاکستری و سبز و سفید جزو بهترین ها می باشند.

 

مدل کابینت آشپزخانه

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه بر اساس نحوه ساخت و اتصال

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه

مدل کابینت آشپزخانه یک طرفه، برای فضاهای کوچک و آشپزخانه هایی که یک طرف دیوار بیشتر ندارند، انتخابی مناسب می باشد. اگرچه در این چیدمان آشپزخانه از مثلث کار استفاده نمی شود ولی درعوض، همه چیز را براحتی در دسترس قرار می دهد. فضای عمودی در این مدل کابینت آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار است. قفسه ها و مدل کابینت تا سقف امکان استفاده حداکثر از فضا برای ذخیره سازی و سازماندهی را فراهم می کنند. اگر فضای موجود آشپزخانتان اجازه می دهد، می توانید مدل کابینت اشپزخانه یک طرفه را با کمک وسایل دیگر افزایش دهید. به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه متحرک می تواند فضای کار و ذخیره سازی اضافی را به شما ارائه دهد. پس اگر وسایل جانبی آشپزخانه کمی دارید و ترجیح می دهید تا هزینه کمتری را برای کابینت پرداخت کنید، این طرح کابینت اشپزخانه یک نمونه ایده آل می باشد. صرفه جویی در هزینه، ایجاد فضای کافی برای جزیره و میز غذا خوری، کارایی بیشتر و چیدمان آسانتر از مزایای طرح کابینت آشپزخانه یک طرفه محسوب می شود.

 

مدل کابینت جدید یک طرفه


مدل کابینت جدید آشپزخانه دو طرفه (گالی)

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه برای فضاهای مستطیل شکل و کوچک، گزینه ای مناسب و کارامد به حساب می آید. آشپزخانه گالی از دو ردیف کابینت روبروی هم تشکیل شده است که با حذف نیاز به کابینت گوشه ای، از هر میلی متر فضا حداکثر استفاده را می برد. با انتخاب این مدل کابینت آشپزخانه مستطیل شکل، فضای ذخیره سازی اضافی را خواهید داشت و از نظر اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه می باشد. بهتر است مثلث کار را در آشپزخانه های گالی اجرا نکنید و آنها را در امتداد یکی از دیوارها قرار بدهید تا به دلیل فضای باریک بین کابینت ها در هنگام آشپزی دچار مشکل نشوید.

نکته: قیمت این مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه نسبت به انواع کابینت L و U شکل بسیار کمتر است.

 

مدل کابینت آشپزخانه دو طرفه

 

مدل کابینت اشپزخانه ال شکل

مدل کابینت ال شکل برای آشپزخانه های کوچک تا متوسط بسیار کاربردی است، زیرا فضای زیادی را برای کابینت ها ، لوازم خانگی و میزهای پیشخوان فراهم می کند و افراد خانواده برای رفت و آمد دچار مشکل نمی شوند. این مدل کابینت همانطور که از نامش پیداست از دو پایه درست شده است که بر هم عمودند. پایه بزرگتر فضای کانتر بیشتری را در اختیار ما قرار می دهد و از مزایای این طرح این است که آشپزخانه را بزرگ و دلباز نشان می دهد و ما فضای کافی برای قرار دادن میز ناهار خوری در وسط آشپزخانه داریم. بهتر است برای طراحی آشپزخانه کاربردی، مثلث کار یعنی فاصله بین سینک ، اجاق گاز و یخچال را در نظر داشته باشید.

 

کابینت آشپزخانه ال

 

کابینت جدید آشپزخانه

 

مدل کابینت آشپزخانه یو شکل

مدل کابینت U شکل که برای آشپزخانه های بزرگ یک گزینه عالی به شمار می آید، از طراحی کابینت ها در امتداد سه دیوار مجاور تشکیل شده است. بنابراین بهتر است منطقه آشپزی را مشخص کرده و آشپزخانه را از بقیه خانه جدا کنید. این نوع چیدمان فضای زیادی برای ذخیره سازی فراهم می کند اما اگر در هر سه دیوار کابینت های بالایی وجود داشته باشد، ما فضایی بسته و دلگیر خواهیم داشت. برای جلوگیری از این امر، کابینت های بالایی را در امتداد یک یا دو دیوار انتخاب کنید و استفاده از شلف دیواری و قفسه بندی باز را نیز در دستور کار خود قرار دهید. کابینت شکل U امکان گردش کار عالی و چندین کاربر را همزمان فراهم می کند که این خود یک امتیاز ویژه به حساب می آید. شکل سهولت در رفت آمد، ایجاد کابینت های زیاد و چیدمان کاربردی، مناسب برای آشپزخانه های کوچک و بزرگ، افزایش سطح کانتر آشپزخانه و لذت داشتن کابینت های زیاد و جادار از دیگر مزایای کابینت آشپزخانه U شکل می باشد.

نکته: در آشپزخانه های کوچکتر، طرح U شکل می تواند حس بسته بودن را ایجاد کند. قفسه بندی باز به جای واحدهای دیواری می تواند فضای بازتر و بزرگتری را به نمایش بگذارد.

 

مدل کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه

 

مدل کابینت جزیره

این مدل کابینت برای اشپزخانه مربع و فضاهای بزرگ بسیار مناسب می باشد. جزایر آشپزخانه عملکرد فوق العاده ای دارند و می توانند سطح آماده سازی اصلی آشپزخانه، مرکز پخت و پز و حتی با نصب سینک محلی برای شستشو باشند. معمولا مدل کابینت جزیره به دلیل موقعیت مرکزی آن، به عنوان یک کنترل کننده ترافیک برای حفظ جریان طبیعی در منطقه آشپزخانه عمل می کند. برای فضاهای فوق العاده باز و آشپزخانه بزرگ ، چیدمان دو جزیره می تواند محیط آشپزخانه سنتی را برای دوستداران این سبک تداعی کند. با انتخاب کابینت جزیره ای می توانید فضای تفریحی و آشپزی جداگانه ای را در آشپزخانه خود فراهم می کند.

 

جزیره آشپزخانه مدرن

 

جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰2

 

کابینت آشپزخانه جدید بر اساس جنس

مدل کابینت هایگلاس

کابینت های گلاس از انواع کابینت مدرن می باشد که در دو نوع مات و براق طراحی و ساخته می شود. سال 2021 در کنار کابینت های مات که همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند، ما شاهد افزایش کابینت های براق و طرح چوب نیز هستیم. کابینت هایگلاس براق به دلیل درخشندگی و براقیت تاثیر بسزایی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه می گذارد و به دلیل قابلیت بازتابش نور به بزرگتر جلوه دادن کابینت آشپزخانه کمک می کند. گستردگی تنوع رنگ، طراحی ساده و ظریف محبوبیت این محصول را دو چندان کرده است.

 

مدل کابینت جدید

 

مدل کابینت آشپزخانه جدید


مدل کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت ممبران را بیشتر در آشپزخانه های کلاسیک و سنتی می بینیم. جدیدترین مدل کابینت ممبران  به رنگ سفید و چوب می باشد که به دلیل حکاکی و برجسته سازی ایجاد شده بر روی آن زیبایی خاص و چشمگیری در فضای آشپزخانه به وجود می آورد. اگر عاشق دکوراسیون های مدرن و مجلل هستید، کابینت آشپزخانه ممبران سفید بهترین انتخاب برای شما محسوب می شود.

 

مدل کابینت ممبران

 

مدل کابینت آشپزخانه روکش چوب

کابینت روکش چوب به دلیل طراحی زیبا و قیمت مناسب یک انتخابی عالی برای سبک کلاسیک می باشد. چوب بلوط، سرو، گردو، افرا و راش از معروف ترین چوب های طبیعی است که در ساخت کابینت روکش چوب مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل کابینت جلوه ای خیره کننده و گرمایی لذت بخش در فضای اشپزخانه خود به وجود می آورد و از نظر اقتصادی کاملا مقرون به صرفه می باشد. در ساخت این کابینت هیچ ماده سمی تولید نمی شود و با محیط زیست سازگار است.

 

مدل کابینت آشپزخانه

 

مدل کابینت جدید پلی اورتان

این کابینت جدیدترین مدل کابینت اشپزخانه به سبک نئوکلاسیک می باشد که به دلیل ویژگیهای عالی و بی نظیر بسیار پر طرفدار است. مغزی اصلی این مدل کابینت از جنس ام دی اف یا چوب است که سطح آن با رنگ پلی اورتان پوشیده و در سه نوع براق، مات و نیمه براق تولید می شود. از مهمترین ویژگیهای این مدل می توان به تنوع زیاد و پالت رنگ گسترده، مقاومت بالا در برابر خراشیدگی و لکه های چربی و ماندگاری و کیفیت بالای این محصول  در برابر اختلاف دما و همچنین اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد.

 

مدل کابینت پلی اورتان

 

مدل کابینت آشپزخانه جدید انزو

انزو نیز از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه می باشد که به دلیلی درخشندگی و جذابیت، جلوه ای شیک و امروزی به فضای آشپزخانه می بخشد. درب اصلی این کابینت از ورق ام دی اف می باشد که سطح روی آن با رنگ پولیشی یا پلی اورتان یا پلی استر و نیم پلی استر پوشانده می شود. ظاهر زیبا و طول عمر زیاد، دوام و استحکام زیاد و همچنین مقاومت نسبتا خوب در برابر حرارت،رطوبت و ضربه از مزایای عالی این محصول می باشد.

 

مدل کابینت جدید انزو

 

جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰2 بر اساس سبک

مدل کابینت کلاسیک

یکی از قدیمی ترین و در عین حال لوکس ترین مدل های کابینت که محبوبیت زیادی نیز به خصوص در بین مردم ایران دارد، مدل کابینت کلاسیک می باشد. این مدل فضایی لوکس و مجلل و در عین حال سنتی و نوستالژیک را در ذهن بیننده ایجاد می کند و برای آشپزخانه های بزرگ بیشتر مناسب است. درب‌ها و بدنه‌ی این مدل کابینت، دارای طرح‌های برجسته و فرورفته است و انواع حکاکی‌ها بر روی آن مشاهده می‌شود. این مدل بسیار پر زرق و برق است و ظاهری نمایشی دارد.

 

جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه کلاسیک

 

مدل کابینت جدید مدرن

در این مدل سادگی، حرف اول را می‌زند و خبری از انواع تزئینات و ریزه‌کاری‌های پیچیده و دشوار نیست و همه‌ چیز در اوج سادگی آراسته می‌شود. سادگی درب ها، دستگیره های مخفی یا ساده، سطح صاف و یکدست و براق، زاویه، اشکال هندسی و رنگ های جدید همگی از ویژگیهای بارز این مدل کابینت آشپزخانه است که در چند سال اخیر محبوبیت زیادی به دست آورده است. این مدل کابینت نسبت به مدل های دیگر فضای کمتری اشغال می کند ودر اغلب آنها ارتفاع کابینت به گونه ای است که از سقف تا کف آشپزخانه را پوشش می دهد. این مدل بیشتر برای آشپزخانه های کوچک مناسب است و به دلیل تنوع رنگ بالا برخلاف سبک‌های کلاسیک، محدودیت رنگ چندانی وجود ندارد و شما می‌توانید از کابینت‌هایی با رنگ‌های شاد، پرانرژی و صد البته غیر متعارف لذت ببرید.

 

مدل کابینت مدرن

 

مدل کابینت آشپزخانه مدرن

 

مدل کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک

این مدل یکی از جذاب ترین سبک های کابینت آشپزخانه است که زیبایی طراحی کلاسیک را در کنار سادگی سبک مدرن به رخ بیننده می کشد. استفاده از دستگیره های خاص و ساده از ویژگی های برجسته این مدل کابینت می باشد و برای افرادی که که یک آشپزخانه مجلل و در عین حال راحت می خواهند بهترین گزینه می باشد. از دیگر ویژگیهای بارز این مدل می توان به جادار بودن و استفاده از رنگ های شیک که تاثیر زیادی در کاربردی بودن و ظاهر زیبای کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک دارد، اشاره کرد. در این مدل برخلاف کابینت های مدرن که درها نیازی به دستگیره ندارند، از دستگیره استفاده می شود. کابینت های نئوکلاسیک بیشتر در رنگ های سرد و ملایم ساخته می شوند، اما رنگ سفید و طوسی محبوبیت بیشتری دارند.

 

جدیدترین مدل کابینت نئوکلاسیک

 

مدل کابینت آشپزخانه

 

انواع مدل کابینت آشپزخانه

 

انواع مدل کابینت آشپزخانه بر اساس نحوه ساخت و اتصال کدام است؟

کابینت یک طرفه، دو طرفه یا گالی، ال شکل، یو شکل و جزیره از انواع مدل کابینت آشپزخانه می باشد. که شما می توانید جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه را اینجا ببینید.

 

پرطرفدارترین و جدیدترین مدل کابینت ۱۴۰۲ از نگاه مشتریان؟

سبک نئوکلاسیک و مدرن از پرطرفدارترین ها هستند و نمونه های کابینت آشپزخانه جدید را می توانید در این مطلب ببینید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp