7 اصل مهم و کاربردی فنگ شویی آشپزخانه

تاریخ : شنبه, 3 مهر 1400 تعداد بازدید :890 ، نظرات : 0

از نظر فنگ شویی، در میان تمام اتاقهایی که خانه را تشکیل می دهند، آشپزخانه یکی از مهمترین فضاها است. پس اگر به دنبال بازسازی آشپزخانه هستید و فنگ شویی در بالای لیست شما قرار دارد، مهم است بدانید که تعریف فنگ شویی درباره رفاه و ثروت خانه است. این همچنین یک علم و هنر باستانی چینی برای زندگی در صلح و بر اساس اصول دنیای طبیعی می باشد. اگر از خود می پرسید فنگ شویی چیست؟ ساده ترین تعریف این است که شویی به معنی آب است و فنگ به معنی باد است و این دو اصل با خوش شانسی و سلامتی همراه است. شکی نیست که بسیاری از صاحبان خانه ها به دنبال ایجاد یک آشپزخانه فنگ شویی هستند که بتواند شادی، ثروت و سلامتی را به خود جلب کند. در این مقاله از گارین گروپ، ما در مورد چگونگی فنگ شویی آشپزخانه، جهت آشپزخانه در فنگ شویی،  فنگ شویی رنگ آشپزخانه و ... صحبت خواهیم کرد.

 

جهت آشپزخانه در فنگ شویی

 

اصول و قوانین موثر در فنگ شویی آشپزخانه 2020-2021

آشپزخانه های کوچک می توانند زیبا به نظر برسند و به اندازه یک آشپزخانه تمام عیار کاربردی باشند، فقط باید نحوه چیدمان آنها را بدانید. آیا به فنگ شویی اعتقاد دارید یا نه؟ فنگ شویی سبک سازماندهی و طراحی را ترویج می کند که بسیاری از مردم از آن لذت می برند. جهت آشپزخانه در فنگ باید مرکز خانه باشد. اگر به دنبال آشپزخانه ای مرتب هستید که هر یک از وسایل دارای هدف باشد، شاید زمان آن فرا رسیده است که یک طرح الهام گرفته از فنگ شویی را امتحان کنید و با اصول آن اشنا شوید!

 

فنگ شویی آشپزخانه

 

1. جای درست اجاق گاز

اجاق گاز یکی از اجزای مهم  فنگ شویی آشپزخانه است، درست مانند داشتن یک مبل در نشیمن و یک تخت در اتاق خواب شما. متخصصین فنگ شویی می گویند که بزرگترین تصویر فراوانی برای فضای آشپزخانه اجاق گاز است. از آنجایی که اجاق گاز به صورت نمادین جایگاه ثروت خانواده می باشد پس انتخاب درست محل قرار دادن اجاق گاز می تواند ثروت شما را به صورت نمادین دو برابر کند. طبق قوانین فنگ شویی، بهترین جای گاز در آشپزخانه در جهت جنوب شرقی آشپزخانه است و برای ارتقاء استحکام و ثبات، محل قرارگیری اجاق گاز آشپزخانه باید پشت به دیوار باشد. یکی از قوانینی که باید در نظر داشته باشید این است که اجاق گاز هرگز نباید در جهت رو به روی در آشپزخانه شما قرار گیرد.

 

این مطلب را حتما بخوانید: فنگ شویی اجاق گاز کجاست؟ { 4 نکته مهم در انتخاب جای اجاق گاز در اشپزخانه }

 

 

فنگ شویی شمال غربی خانه

 

2. اهمیت استفاده از رنگ مناسب

گذشته از طراحی و چیدمان لوازم، رنگ نقش مهمی در ایجاد یک محیط فنگ شویی عالی دارد. فرض کنید شما به دنبال طراحی بهترآشپزخانه کوچک خود هستید پس بهتر است از رنگ های روشن برای کابینت آشپزخانه ( فرقی نمی کند کابینت مدرن هایگلاس یا نئو کلاسیک کابینت پلی اورتان ) و دیوار استفاده کنید. رنگهای روشن تر به دلبازی و بزرگ جلوه دادن آشپزخانه کوچک شما کمک می کنند. برخی از رنگهای تأثیرگذار فنگ شویی آشپزخانه شامل خاکستری ملایم ، آبی آسمانی ، زرد و سفید است.

به یاد داشته باشید که نیازی به رنگ آمیزی همه این رنگ های فنگ شویی ندارید. شما باید بر روی یک یا ترکیبی از دو رنگ تمرکز کنید. هنوز هم مهم است که توجه داشته باشید که چیدمان فنگ شویی شما می تواند رنگ هایی را که برای آشپزخانه خود استفاده می کنید را مشخص کند. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه شما در قسمت شمالی خانه شما قرار دارد ، باید سایه های روشن خاکستری و آبی را در نظر بگیرید. یا آشپزخانه در منطقه جنوبی خانه شما می تواند پذیرای رنگ های گرم و آتشین مانند قرمز و نارنجی باشد در حالی که آشپزخانه های قرار گرفته در غرب خانه، رنگ های گرم و خاکی مانند قهوه ای و خاکستری را می طلبند.

 

فنگ شویی

 

3. چیدمان آشپزخانه متعادل

یکی از جنبه های منحصر به فرد چیدمان فنگ شویی آشپزخانه این است که مثلث آشپزخانه را دنبال می کند. ایده اصلی این چیدمان داشتن یک مثلث خیالی است که یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز را به هم متصل می کند. این طرح در ایجاد کارآیی بین نظافت آشپزخانه و آماده سازی غذا موثر است. اگر در تلاش برای دستیابی به تعادل طبیعت در آشپزخانه فنگ شویی خود هستید ، باید اتاق خود را با دکوراسیون و وسایل کوچک آشپزخانه پر کنید که به راحتی می توانند انرژی آتش تولید شده را متعادل کنند. یک مثال عالی وسایل و کارد و چنگال از جنس استیل، جزیره آشپزخانه چوبی (چوب) ، گیاهان سبز (زمین) و سینک (آب) است.

 

فنگ شویی شمال غربی

 

4. نظم و ترتیب

 نظم و ترتیب از اصول فنگ شویی آشپزخانه است. اگر می خواهید انرژی مثبت در آشپزخانه شما جریان داشته باشد، مهم است که محیط خود را منظم و بدون بهم ریختگی حفظ کنید. ظروف شکسته یا خرد شده خود را با ظروف جدید جایگزین کنید. وسایل تیز و برنده مانند قیچی و انواع چاقو را از روی پیشخوان آشپزخانه جمع کنید.کشوها و کابینت ها، داخل و خارج، باید به طور منظم تمیز شوند، به طوری که لوازم خانگی باید مرتب شوند.به یاد داشته باشید که قرار دادن عناصری مانند قبوض آب و برق، نامه، جزوه، قرص و ... بر روی کانتر از نظر فنگ شویی کاملا اشتباه است. هرگز کانترآشپزخانه خود را با چیدن وسایل خانگی و ظروفی که به ندرت از آنها استفاده می کنید، شلوغ و درهم بر هم نکنید. زیرا فضای خالی روی کانتر جذابیت بصری گسترده ای به آشپزخانه می بخشد.

نکته: نگه داشتن اشیاء تیز بر روی کانتر نه تنها خطرناک است، بلکه باعث ایجاد فنگ شویی منفی می شود.

 

فنگ شویی غرب خانه

 

5. استفاده از  ترکیب عناصر چوبی

پرورش و نگهداری گیاهان تازه در آشپزخانه به طور استراتژیک نشان دهنده عنصر "چوب" در فنگ شویی است، که نشان دهنده رفاه و پیوندهای خانوادگی قوی است. سایر عناصر چوبی که می توانید در آشپزخانه استفاده کنید شامل تخته خرد کردن ، قاشق و کاسه سالاد چوبی است. متخصص فنگ شویی توصیه می کند گیاهان معطر مانند ریحان ، نعناع ، جعفری ، رزماری ، پیازچه ، پونه کوهی ، مریم گلی ، اسطوخودوس ، گشنیز، آویشن را در آشپزخانه خود پرورش بدهید. آنها علاوه بر زیباسازی و اشباع عطرهای غنی، انرژی مثبت را در فضا منتقل کرده و به محافظت در برابر انرژی های سمی و منفی کمک می کنند.

 

متخصص فنگ شویی

 

6. جزایر آشپزخانه

جزایر آشپزخانه برای "موقعیت های مثبت" ایده آل هستند و جنبه های اجتماعی فرهنگ چین را جذب می کنند. آنها برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه و همچنین پذیرایی از مهمانان عالی هستند. از نظر طراحی نیز، آنها یک نقطه کانونی طبیعی را در آشپزخانه ایجاد می کنند و می توانند فرصتی عالی برای افزودن یک قطعه خاص مانند روشنایی بالای سر یا سینک ظرفشویی مجلل برای استفاده بیشتر از این طراحی چشم نواز فراهم کنند.

 

فنگ شویی شمال خانه

 

7. استفاده از نورپردازی طبیعی

نورپردازی طبیعی از جهات مختلف یک نکته مثبت بزرگ است و در فنگ شویی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. نور باعث موفقیت و تعادل می شود. به یاد داشته باشید قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم بر روحیه افراد خانواده تاثیر می گذارد و باعث شادابی روح  آنها می شود. اصول کلیدی فنگ شویی، نصب نورپردازی گرم در مناطقی را که می خواهید احساس آرامش کنید پیشنهاد می کند.

نکته: آینه یک روش عالی برای ایجاد انرژی اضافی در آشپزخانه است و حتی اگر فضای کمتری نداشته باشد، یک آینه در گوشه ای از آشپزخانه نیز می تواند انرژی مثبت را به آنجا بیاورد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp