چگونه از زرد شدن و تغییر رنگ کابینت های گلاس جلوگیری کنیم؟

تاریخ : چهارشنبه, 17 شهریور 1400 تعداد بازدید :633 ، نظرات : 0

ایا کابینت های گلاس تغییر رنگ میدهد؟ باید بگویم، بله! اگرچه کابینت هایگلاس سفید باعث می شود تا آشپزخانه تمیز و روشن تر به نظر برسد ولی اگر به درستی از آن مراقبت نشود، به مرور زمان زرد و محو می شوند. علت زرد شدن کابینت های گلاس دلایل مختلفی دارد.گاهی کابینت ها با قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید زرد می شوند یا در حین پخت غذا، ذرات میکروسکوپی یا ذرات چربی در هوا پراکنده می شوند و روی کابینت های سفید قرار گرفته و آنها را زرد می کنند. بهترین راه حل برای از بین بردن زردی کابینت استفاده از از محلول جوش شیرین و سرکه است.

 

علت زرد شدن کابینت های گلاس سفید چیست؟

تغییر رنگ کابینت های گلاس  به دلیل نور مستقیم خورشید

تغییر رنگ کابینت های گلاس به دلیل گرما و حرارت آشپزخانه

زرد شدن کابینت های گلاس سفید به دلیل استفاده از شوینده های قوی مثل وایتکس

چگونه زردی کابینت را از بین ببریم؟

 

از بین بردن زردی کابینت های گلاس

 

علت زرد شدن کابینت های گلاس سفید چیست؟

کابینت های گلاس از ام‌دی‌اف خام با روکش پلکسی‌گلس ساخته می شود. این روکش، متریالی از جنس پلاستیک فشرده با ظاهری شبیه به شیشه است که ظاهری درخشنده و شفاف دارد اما به مرور زمان بر اثر عوامل محیطی تغییر رنگی جزئی می‌دهد. تغییر رنگ و زرد شدن کابینت های گلاس بیشتر در رنگ‌های بسیار روشن آن مانند سفید رخ می دهد. متأسفانه، با گذشت زمان و استفاده نادرست، این اتفاق می افتد. زرد شدن کابینت های گلاس سفید دلایل مختلفی دارد که در ادامه مطلب، 4 مورد از آن را بیان می کنیم.

 

تغییر رنگ کابینت های گلاس به دلیل نور مستقیم خورشید

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که دوست دارید پرده آشپزخانه را کنار زده و از تابش نور خورشید لذت ببرید، باید بگویم که متاسفانه تابش مستقیم آفتاب به مرور زمان باعث زرد شدن کابینت های گلاس سفید می شود. پس اگر می خواهیدکابینت شما رنگ اصلی خود را حفظ کند، باید از برخورد مستقیم نور خورشید با آن جلوگیری کنید.

راه حل: بهتر است قبل از طراحی کابینت، ابتدا جهت تابش نور خورشید را در نظر بگیرید و سپس کابینت های خود را به گونه ای نصب کنید که نور مستقیم کمتری به انها بتابد. البته شما همچنین می توانید از پرده و شیشه های رنگی برای محافظت از کابینت خود در برابر نور مستقیم خورشید استفاده کنید.

 

تغییر رنگ کابینت های گلاس به دلیل گرما و حرارت آشپزخانه

شاید یکی از واضح ترین دلایلی که باعث می شود کابینت آشپزخانه سفید زرد به نظر برسد، حرارت و گرمای ناشی از اجاق گاز است. هنگام پخت و پز، تنها بوی خوب غذا در فضا پخش نمی شود بلکه چربی و ذرات غذا در هوا معلق شده و بر روی سطح کابینت ها نیز می نشینند و به مرور زمان باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس و زرد شدن آنها می شوند. این مشکل نه تنها برای کابینت های گلاس بلکه برای تمام کابینت های سفید به وجود می آید، اما خوشبختانه رفع یا جلوگیری از آن غیرممکن نیست.

راه حل: برای جلوگیری از زرد شدن کابینت های گلاس بهتر است به صورت روزانه کابینت های خود را با یک دستمال نمناک تمیز کنید. همچنین هنگام پخت و پز، هود آشپزخانه را روشن کنید تا با جذب ذرات چربی، کابینت ها کمتر کثیف و زرد شوند.

 

زرد شدن کابینت های گلاس سفید

 

تغییر رنگ کابینت های گلاس به دلیل تمیز نکردن به موقع کابینت ها

ذرات چربی و غذای به جا مانده بر روی کابینت‌ها، اگر به موقع تمیز نشوند به مرور زمان حالت چسبندگی پیدا کرده و می تواند باعث تغییر رنگ کابنیت آشپزخانه شود. بنابراین بهتر است تمیز کردن کابینت های گلاس را در بازه های زمانی کوتاه مدت انجام دهید زیرا از بین بردن زردی کابینت های گلاس براحتی امکان پذیر نیست.

راه حل: کابینت های گلاس باید ماهی یکبار با محلول شوینده ملایم و بعد از هربار آشپزی با یک دستمال نرم مرطوب تمیز شود. اگر این کار به طور منظم انجام نشود، چربی و بخار و کثیفی بر متریال پلکسی گلاس تاثیر گذاشته و باعث تغییر دادن رنگ کابینت های گلاس می شود.

 

زرد شدن کابینت های گلاس سفید به دلیل استفاده از شوینده های قوی مثل وایتکس

متاسفانه برخی افراد از شوینده های قوی مانند وایتکس برای تمیز کردن کابینت های گلاس خود استفاده می کنند که استفاده مستمر آن باعث تغییر رنگ کابینت های گلاس می شود. به یاد داشته باشید تغییر رنگ کابینت های گلاس به این دلیل متاسفانه برگشت پذیر نیست و با هیچ ماده تمیز کننده ای به رنگ اولیه خود باز نمی گردد. 

راه حل: استفاده از مواد شوینده نامرغوب و شیمیایی باعث می شود تا چوب های سفید به سرعت تغییر رنگ دهند. از این رو، توصیه می شود حتما از مواد شوینده باکیفیت استفاده کنید.

 

علت زرد شدن کابینت های گلاس

 

چگونه زردی کابینت را از بین ببریم؟

بهترین ترکیب برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس سفید استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه می باشد. اگر به هر دلیلی کابینت‌های شما کمی زرد رنگ شده است، در یک سطل دو لیوان آب ولرم، یک لیوان سرکه و یک قاشق غذا خوری جوش شیرین ریخته و خوب هم بزنید. سپس یک دستمال نخی را با این محلول آغشته کرده و بر روی سطح کابینت بکشید تا زردی ها از بین برود. درصورت لزوم این کار را چند بار انجام بدهید. برای درخشندگی و براقیت بیشتر سطح کابینت، مقداری پنبه را به روغن زیتون آغشته کرده و بر روی سطح کابینت بکشید.

نکته: فراموش نکنید، کابینت‌ هایگلاس در برابر خط و خش و ضربه، بسیار آسیب‌پذیر است و شما نباید از دستمال‌های ضخیم و زبر استفاده کنید زیرا باعث خش افتادن و از بین رفتن زیبایی کابینت‌های شما می‌شود.

 

ایا کابینت های گلاس تغییر رنگ میدهد؟

بله، دلایل مختلفی مانند تابش مستقیم نور خورشید، تمیز نکردن کابینت به صورت منظم، استفاده از مواد شوینده قوی و ... باعث تغییر رنگ و زرد شدن کابینت هایگلاس سفید می شود.

 

برای از بین بردن زردی کابینت های گلاس چه کنیم؟

محلولی از یک چهارم فنجان جوش شیرین، 4 فنجان سرکه سفید و 8 فنجان آب گرم را در یک سطل ریخته و آن را به خوبی ترکیب کنید، سپس یک دستمال نخی را با این محلول آغشته کرده و بر روی سطح کابینت بکشید تا زردی ها از بین برود. ممکن است لازم باشد این کار را چندین بار تکرار کنید. در آخر سطح کابینت را با یک دستمال کاملا خشک کنید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

نظر خود را ارسال کنید


نام و نظر خود را وارد کنید
نظر شما با موفقیت ارسال شد
Close
phone Whatsapp Whatsapp